עידן צבעוני / משורר בחלל

עידן צבעוני / משורר בחלל

27.01.2019

הספר המעודן הזה, אשר משרשר זיקות והקשרים מרוחקים כביכול בקצב מסחרר, נכתב על ידי משורר-סופר שהוא גם חובב אסטרונומיה מושבע מילדות ("אינני מדען, רק חובב אסטרונומיה ותיק. התחלתי להביט בשמים ולחשוב עליהם כשהייתי בן שלוש עשרה, בזכות חוג אסטרונומיה שנערך בבית רמז בנתניה בהדרכת דוד סמיקט. ליטשתי מראה קעורה ובניתי טלסקופ בהדרכתו".), אשר מדמה לראות בתצלום של "גלקסיות המחושים", שצולם מטלסקופ החלל הַאבל, עוּבר המקופל ברחם אמו הניבט אלינו בצילום אולטרה-סאונד; ומשם נודדת האסוציאציה, במעין תנועה יפה ופתלתלה בחלל בפני עצמה, למדרש "ויקרא רבה" אשר מבקש להבין את העובר כפוטנציאל, ואזי מדמה אותו לפנקס סגור המחכה לדברים שיכתבו בו: "מקופל ומונח כפנקס, ראשו מונח לו בין ברכיו".
עידן צבעוני על ספרו של דרור בורשטיין ״אדם בחלל״, גיליון 11, אודות -  כתב עת למסות וביקורת ספרות

המשך קריאה

לרגעים יחידים, היקום האילם מדבר בלשון בני אדם

לרגעים יחידים, היקום האילם מדבר בלשון בני אדם

18.10.2018

ילד מתבונן בשמים שמעליו ובבגרותו הוא כותב ספר על שנים של הסתכלות ולמידה על גרמי השמים ועל התובנות שהתעוררו בו בעקבותיהן. המבט מעניק פרופורציות ומשמעות לקיום האנושי.
בכל סרלואי על ספרו של דרור בורשטיין ״אדם בחלל״, מקור ראשון

המשך קריאה


יונתן פרויס / שתי התרשמויות של צופה מרחוק (על המונדיאל, בהשראת הספר

יונתן פרויס / שתי התרשמויות של צופה מרחוק (על המונדיאל, בהשראת הספר "אדם בחלל" של דרור בורשטיין)

17.10.2018

כבר שבועיים אני נתון תחת השפעתו של הספר "אדם בחלל" שכתב דרור בורשטיין ושיצא לאור לא מזמן– הרהורים של אדם הצופה בכוכבים. בדרך כלל מכנים אדם בשם "אסטרונאוט" כאשר נדמה כמרחף בעולם אחר, אדיש ומנוכר למה שמתרחש בעולמם של בני האדם על שיגיונותיהם. לדרור בורשטיין הצפייה ברחוק ביותר- בכוכבים, ובזעיר ביותר- העולם המיקרוסקופי, אינה גורמת לניכור והתרחקות אלא דווקא לראיה הומניסטית ולתובנות הנוגעות לעולם האנושי. הוא נע הלוך ושוב בין הרחוק לאין שיעור לבין הקרוב ביותר אלינו ולליבנו. ההתבוננות ביקום אינה מבטלת את הקיום האנושי אלא שמה אותו בתוך פרספקטיבות חדשות שדווקא מדגישות את פלא היותו.
יונתן פרייס על ספרו של דרור בורשטיין ״אדם בחלל״ ועל המונדיאל, בלוג ״דברים דוממים״.

המשך קריאה

קובי מידן מציג את ספרו של דרור בורשטיין ״אדם בחלל״

קובי מידן מציג את ספרו של דרור בורשטיין ״אדם בחלל״

25.03.2018

בתכנית ״סוכן תרבות״, מגזין תרבות אישי, בהגשת קובי מידן משודר בימים שני וחמישי בשעה 23:00 ב״כאן11״.

המשך קריאה


דרור בורשטיין התעייף מרומנים אבל הוא אופטימי בנוגע לספרים במאדים

דרור בורשטיין התעייף מרומנים אבל הוא אופטימי בנוגע לספרים במאדים

28.02.2018

״במקום לעבור לשירת הייקו או להיגמל מהכתיבה לגמרי, בורשטיין החליט לכתוב על העולם, בעצם על היקום. בספרו החדש, ׳אדם בחלל׳, הוא שואל את השאלות הגדולות ביותר בצורה היפה ביותר ודרך הסוגיות היומיומיות ביותר.״
נדב נוימן מראיין את דרור בורשטיין בטיימאאוט תל-אביב

המשך קריאה

"אדם בחלל": חיבור מופלא בין ספרות לאסטרונומיה

25.02.2018

״ספרו החדש של דרור בורשטיין יוצר מפגש מקורי ומרתק בין עיסוק בחלל וכוכבי לכת לבין ספרות ואמנות, עד שהקוראים נדבקים בהערצה לנושא. בורשטיין מודע לכך שהוא לא יוכל להגיע למקומות שהוא כותב עליהם: כל מה שהוא יכול לעשות הוא לתאר אותם, להבין מהם משהו על עצמו, על העולם שסביבנו, על ספרות ועל אמנות. ובתיאור הזה, בהבנה הזו, יש אסתטיקה רבה, שהופכת את "אדם בחלל" לספר נפלא כל כך.״
אריאל הורוביץ על ספרו של דרור בורשטיין ״אדם בחלל״, מקור ראשון

המשך קריאה


דרור בורשטיין / על הגג (פרק מתוך ״אדם בחלל״)

דרור בורשטיין / על הגג (פרק מתוך ״אדם בחלל״)

08.02.2018

מן הגג, קומה אחת בלבד מעל דירתי, העיר נראית אחרת. מטרים ספורים כלפי מעלה, וצמרות העצים כבר נמצאות מתחת, כמו עננים בשעת טיסה. אפשר בקושי לראות פיסת ים רחוקה. בדרום-מזרח צומחים מגדלי המגורים הענקיים, שמן הרחוב לא משגיחים בהם, ומכאן הם נראים כחומת מגורים ענקית, שאורות מהבהבים מתוכה. להביט מבעד לְטלסקופ משמעו לוותר לכמה רגעים על כל אורות העיר והעולם הזה, אורות הארץ, לטובת כמה טיפות מהקילוח המתמיד של נהרות השמַים.

המשך קריאה

אבי לייב: על אדם בחלל

אבי לייב: על אדם בחלל

31.01.2018

ספרו של דרור בורשטיין מעניק פרספקטיבה חדשה ומרתקת לחשיבה על החלל. הוא משלב תמונות מדהימות ביופיין של גרמי שמים וחשיבה מקורית שמעניקה לעצמים רחוקים אלו גוון אנושי מיוחד במינו. ההסתכלות בשמים הופכת ב״אדם בחלל״ הסתכלות פנימית בעצמנו ובתרבות הישראלית.

המשך קריאה



בכל רכישה מעל 150 ש״ח המשלוח, עד הבית, חינם.