ז׳ורז׳ פרק / על הקושי לדמיין עיר אידאלית

07.03.2025

ז׳ורז׳ פרק / על הקושי לדמיין עיר אידאלית

לא הייתי רוצה לחיות באמריקה אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לגור מתחת לכיפת השמים אבל לפעמים כן

הייתי רוצה בהחלט לחיות ברובע החמישי אבל לפעמים לא

לא הייתי רוצה לחיות בצינוק אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות ללא מעצורים אבל לפעמים כן

אני די מרוצה מלחיות בצרפת אבל לפעמים לא

הייתי רוצה לחיות בקוטב הצפוני אבל לא לאורך זמן רב מדי

לא הייתי רוצה לחיות בכפר קטן אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות באִיסוּדָן אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות בבית סירה אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות בקְסַר אבל לפעמים כן

הייתי רוצה ללכת על הירח אבל זה קצת מאוחר מדי

לא הייתי רוצה לחיות במנזר אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות במלון "נֵגרֵסקוֹ" אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות במזרח הרחוק אבל לפעמים כן

אני די מרוצה מלחיות בפריז אבל לפעמים לא

לא הייתי רוצה לחיות בקוויבק אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות על צלע הר אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות בצוללת אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות במגדל אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה לחיות עם אורסולה אנדרס אבל לפעמים כן

הייתי רוצה להיות זקן אבל לפעמים לא

לא הייתי רוצה לחיות בוויגוואם אבל לפעמים כן

הייתי רוצה לחיות בזאנאדו, אבל גם אז, לא לתמיד

לא הייתי רוצה לחיות באזור היוֹן אבל לפעמים כן

לא הייתי רוצה שנחיה בזנזיבר, אבל לפעמים כן.

 

מתוך: לחשוב / למיין (תרגום מצרפתית: שירה פנקס)





פוסטים נוספים ב בלוג

מה היתה ההתמסחרות? פופ אפ, פודקאסט מאת אלעד בר נוי
מה היתה ההתמסחרות? פופ אפ, פודקאסט מאת אלעד בר נוי

13.07.2025

 והשבוע אנחנו מנסים להבין לאן נעלם מונח ההתמחסרות, הרעיון שבו אמנות ומסחר לא אמורים להתערב, ושאמנים לא אמורים "למכור את הנשמה שלהם" כדי להתפרנס. מה קרה להתמסחרות, איך זה קשור לדור ה-X, האם אמנות היא סחורה, מקרה המבחן המעניין במועדון הספר של אופרה וינפרי, הקשר של התמסחרות למעמד ולתשוקה ולאותנטיות, והאם תמיד הקפיטליזם יבלע כל התנגדות אליו?

עורכת: טל ניסן, מפיק: יוֹבל בן שושן, מרואיינים: צליל אברהם, ד"ר יואב רונאל

 

המשך קריאה

שרון רוטברד / פרידה מבן פול
שרון רוטברד / פרידה מבן פול

18.06.2025

כמי שלא היה שותף סוד של מיכל פלג אך הוציא לאור את ספרו הראשון של בן פול ״מלך, בלש״ קראתי מאוד בעניין את הכתבה המרתקת של גילי איזיקוביץ׳ על בן פול ומיכל פלג שהתפרסמה ב״הארץ״.

בזמנו קראתי את הפוסט של מוטי פוגל ואת ההשערה שלו שבן פול אינו אלא מיכל פלג. אני מכיר את מוטי הרבה שנים ודי סומך עליו, היה לי חלק קטן בבניית הבית ברחוב סימון קרובלייה שבו הוא מתגורר ושאותו הוא מכיר על כל קרביו, הוא אחד הקוראים הקשובים והרגישים שיש. התזה שלו, שבן פול הוא בעצם אישה נשמעה מעניינת ואולי אפילו משכנעת. זה היה רעיון מסעיר לחשוב שהמפגן הווירטואוזי הזה של כתיבה גברית נכתב על ידי אישה. לצערי, בשלב זה כבר לא יכולתי לחזור ולקרוא את התכתבויות הישנות שלי עם בן פול, על כל עליותיהן ומורדותיהן שכן המחשב שבו הן היו מאוכסנות ושהיה מונח ליד המיטה, עשרים סנטימטר מראשי, נגנב מביתי בפריצה שהתרחשה בליל יום הולדתי.

 

המשך קריאה

דאבל וולבק: דקל שי שחורי על שני הספרים המאויירים של מישל וולבק ולואי פייאר, מגזין פורטפוליו
דאבל וולבק: דקל שי שחורי על שני הספרים המאויירים של מישל וולבק ולואי פייאר, מגזין פורטפוליו

18.06.2025

שני ספרים מאת מישל וולבק ולואי פייאר ראו אור לאחרונה בישראל ובעברית: ״המפה והטריטוריה״ – עיבוד לרומן שראה אור ב־2010, והקובץ הדק ״שבעה שירים מאויירים״ שראה אור לאחרונה. הקריאה ברומן ובחוברת השירים תמצא חן בוודאי בעיני חובבי וולבק: הם עשירים ברפרנסים שמחייבים שליטה במקורות התרבותיים של יצירתו ובשדה האמנותי הרחב של המאה ה־20. הצורה הגרפית מביאה לידי ביטוי את כשרונו של פייאר בבניית סיטואציות, דמויות ונופים, אבל לא פחות מכך חושפת את יכולתו לחבר בין הרבה עולמות יחד.

 

המשך קריאה